tisdag, juni 24, 2008

mer boston

boston dagen! Boston är väldigt trevligt, mycket ”vitare” än NY och mer äldre bebyggelse och mer akademiskt. Idag har vi vandrat längs freedom trail och tittat på hur ”amerika blev fritt”. Sett platserna för boston tea party, boston massacre och den äldsta, fortfarande öppna resturangen i usa. =) när man följde denna ”stig” så fick man se de äldre delarna i boston. Väldigt mysit och stor kontrast mot NY. Vad som jag dock är lite överaskad av är att det är så grönt i både boston och NY, jag hoppas verkligen att det förblir så i de andra städerna. Det är väldigt mycket träd längs gatorna. Mysigt. Efter freedom trail så köpte vi lite mat och satte oss på en bänk med utsikt över en småbåtshamn. Efter maten bar det av till MIT (massachuset institute of echnology, det bästa i usa), jag reser ju ändå mer tre teknologer! ;) vi gick en guidad tour där. Det var ganska intressant även för mig som icke teknolog men teknik intresserad. Efter det åt vi glass! Oj, glömde att det ösregnade precis när vi kom av tunnelbanan! Men men, efter glassen bar det av hemmåt. När vi kommit till vårt stopp så gick jag på eget äventyr, jag behövde bad/slappshorts. Jag gick shoppinggatan ner, trodde aldrig den skulle ta slut, och letade efter någon sport/skateshop som man kunde fynda i. Under min promenad på gata 1 så pratade jag med dan ett tag, vilket fick tiden att rulla på. Jag hittade inget på gata 1 men hittade gata 2 =) där jag hittade en sportaffär. Hittade ett par trevliga quicksilvershorts och en amerikansk fotboll! Fick även en adress till en skateshop som låg långt bort, fick tunnelbane directions! Så jag brydde mig inte om den, även om den lät cool. Han sa att det såg ut som en worn down convinient store, when you walk in, you’ll have to move the coke vending machine and voila, there’s the store! Men som sagt, den skulle ligga långt bort. Så jag vandrar glatt vidare mot vandrarhemmet. När jag är ca fem min därifrån ser jag gatan där skateshoppen ska ligga och springer på en skatare som jag frågar eftersom gatan är sjukt lång. Det visar sig att det är en fem min promenad dit, allt som allt från sportaffären är det ca 20 min gång. Jättelångt… men när jag hittar den så är det dessvärre stängt. Så det blev inget. Men sen var de dags att ta sig hem och äta med de andra.

Imon ska vi börja vår färd mot niagrafallen, antagligen sova på ngt hemligt hotel på vägen för att det int ska bli för dyr, sen köra vidare idigt dan efter. Efter det blir det DC och hälsa på kelly!

Over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heej :) Allt låter så bra. JAg har fortfarande din blogg som startsida så följer skrivandet. Vilket bara är kul. Vilken mailadress har du? Fortsätt ha det bra och hälsa :)

Kram Alma