måndag, september 14, 2009

rök

efter en trevlig inflyttningsfest hos jeppe och rebecca så var det dags att sova. efter en timmes sömn så bankar det hårt på dörren, men jag vaknar visst inte. strax efter så kommer henke in på rummet och väcker mig. han säger att det brinner i korridoren. jag vill inte tro på det och ville mest somna om, men han släpper in en halvt hysterisk alma. så på med myskläder och ut. ja jävlar, hela korridoren var rökfylld! tät, grå rök. stank bränt papper. vi fortsatte att utrymma korridoren, brandkår ringdes. allmän panik. blåljus. jag hjälpte brandmännen att släppa in på vind etc. vi hittade aldrig källan till branden, vilket jag anser skumt. brandmännen och brandkvinnorna åkte sin väg efter ett tag och bad oss att några skulle sitta uppe tills gryning om det skulle börja ryka/brinna igen...så jag, hedlund, josefina och ingrid satt uppe. cj fixa kaffe...

ett lite äventyr blev det iaf.

album of the week

Inga kommentarer: